MACI CSOPORT

Csoportunkban mesesarok, bábparaván, gazdagon felszerelt babakonyha,a galérián autós pálya, építő kockák, a csoport szoba egy része szőnyeggel fedett, mozgáseszközökkel felszerelt, valamint a rajzolós/barkácsolós sarok érdekes, színes berendezéseivel várja a Maci csoportba érkező gyerekeket. A 2016/2017 nevelési év elején 4 kisgyermek, évközben 1 gyermek érkezett csoportunkba. Vegyes csoportunkban a korcsoport összetétele: 8 nagy csoportos 3 fő középső, és 8 fő kiscsoportos.


A csoport állandó szokásai, szabályai:

  • A gyermekek születés- és névnapját megünnepeljük. Az ünnepelt apró ajándékot kap, elénekeljük kedvenc dalait, elmondjuk kedvenc verseit.
  • A napirendünk folyamatos tevékenységek között zajlik, naponta kétszer mesélünk (délelőtt, alvás előtt), a nap folyamán többször mondókázunk, verselünk, énekelünk, zenélünk (ritmus hangszerek, gitár, furulya).
  • Hetente egyszer irányított mozgásfejlesztő tornát tartunk, korcsoport szerinti
    megosztásban. (szerdánként 8, 45: nagy csoport, 8,45 – 9, 15 középső – kis csoportot).
  • A hét folyamán kijelölt gyümölcsnapot külön nem tartunk, a behozott gyümölcsöket folyamatosan fogyasztják a gyermekek. Jelezzük, ha túl sok gyümölcs összegyűlt, vagy közösen a gyermekekkel kompótot, gyümölcssalátát készítünk belőlük.
  • A csoportban a szabadjátékhoz – a gyermekek érdekében, a közösségi szokások elsajátításához – alapvető szokásokat alakítunk ki: „szabály –tábla”, „gondolkodó szék”, „ügyes vagyok” jelvény,„beszélgetős virág” – a beszédfegyelem kialakítására, egymás mondandójának türelmes kivárására.
  • A gyermekek a csoportból a felnőttek felügyeletével, engedélyével mehetnek ki (öltöző, mosdó).
  • A gyermekek által behozott alvókákat, „kincseket” a csoportban kialakított „kincses polcon”helyezhetik el érkezés után a gyermekek.
  • A gyermekek a játéktevékenységük után elpakolják a játékokat, ezután kezdenek másik játékba.
  • A gyermekek önállóságának kialakítását, egyéni segítségnyújtások/támogatások differenciálásával segítjük.

Kriszti óvó néni

A gyermekekből képességeik, egyéni fejlettségük, szükségleteik figyelembevételével,- azok megismerésére alapozva -, segítem kibontakoztatni azt, ami bennük rejlik, kikutatva és támogatva azt, amivé későbbi élete során válhatnak majd. Szeretem, ha úgy töltjük együtt a napjainkat, hogy a minden napok játékaiba elmerülve, vidámak felszabadultak vagyunk, élvezzük azt, amit közösen végzünk: élő zenével (gitár,furulya), újszerű, élményszerű módszerekkel, a „mese – palást”, „beszélő Tündér” varázslatos meséivel. A közös örömök mögött, az élvezetes játékokban pedig, tudatos fejlesztő pedagógiai munka valósul meg.

Kati óvó néni

38 éve vagyok óvó néni, ebből 36 éve már az óvodában töltök. Az óvodapedagógusi munkámban mindig is azt tartottam fontosnak, hogy a gyermekek biztonságban, szeretetben érezzék magukat mellettem. Abban munkálkodunk a munkatársainkkal együtt, hogy megteremtsük a gyermekeknek azt a nyugodt, barátságos, családias légkört, amiben a gyermekek szívesen és örömmel tevékenykedhetnek, játszhatnak. A gyermekek a napjaik nagy részét itt töltik, velünk az óvodában, ahol megteremtünk minden körülményt ahhoz, hogy a sokféle tevékenység, a játék során a gyermekek egyéni fejlettségét, érdeklődését figyelembe véve felkészítsük őket az iskolai élet kihívásaihoz. Az szeretném, hogy az óvodában eltöltött évekre szívesen emlékezzenek majd vissza.


“A játék. Az különös. Gömbölyű és gyönyörű, csodaszép és csuda jó, nyitható és csukható,
gomb és gömb és gyöngy, gyűrű. Bűvös kulcs és gyertya lángja, színes árnyék, ördöglámpa…”

/ Kosztolányi Dezső /